2017-08-14

Sedan en dryg månad tillbaka går det inte längre att logga in på Vansbroappen. Det beror på att Vansbro kommun anser att appen spelat ut sin roll, och därför avvecklat den. 

− Vi har inte lyckats få det genomslag för Vansbroappen som vi hade hoppats på, och har dessvärre dragits med en del buggar och problem kring den. Dessutom har antalet användare varit lågt i förhållande till den arbetsinsats som krävs för att hålla appen uppdaterad. Vi väljer därför att fokusera på andra kanaler istället, säger kommunens kommunikatör, Anna Nyberg.

Sen ett par månader tillbaka finns Vansbro kommun på Facebook, och har också ett officiellt konto på Instagram. Dessutom har kommunen nyligen inlett ett nytt webbprojekt, som ska leda fram till en ny externwebb kommande vår.
−När vi har den nya externwebben på plats så kommer den att fungerar lika bra i telefonen eller surfplattan som på datorn. I det läget känns det som att appen helt har spelat ut sin roll. Vi väljer nu att lägga fokus på webbprojektet, samt på våra sociala medierkanaler− följ oss gärna där, säger Anna Nyberg.

Facebook: facebook.com/vansbrokommun
Instagram: @vansbrokommun

För mer information, kontakta kommunikatör Anna Nyberg, telefon 0281-75 100

Senast uppdaterad: 14 augusti 2017
Uppdaterad av: Anna Nyberg

Redaktörer - Webmail