Viktig information till dig som fortfarande har problem med din fiberuppkoppling!

Vansbro Fibers nät fungerar nu som det ska igen. Som kund kan du dock fortfarande uppleva störningar, och om du gör det så är det viktigt att du följer nedanstående steg i tur och ordning.

  1. Koppla ur alla anslutna apparater från din mediabox (router, tv-box etcetera)
  2. Koppla ur strömsladden från strömuttaget i mediaboxen, men låt andra änden av strömsladden, alltså nätadaptern, sitta kvar i vägguttaget. Adaptern kan i vissa fall ta skada om spänningen slås från och till.
  3. Slå från strömmen på liknande sätt till dina andra apparater (router, tv-box etcetera)
  4. När det gått cirka en minut så börjar du med att koppla in strömsladden till mediaboxen igen. Vänta sedan en liten stund så att mediaboxen startar ordentligt.
  5. Koppla in strömmen till övriga apparater och anslut dem i mediaboxen igen.
  6. Om inte dina tjänster kommer igång inom några minuter ska du felanmäla till din tjänsteleverantör- och alltså inte till Vansbro Fiber.
Senast uppdaterad: 25 september 2019