Internationella dagen mot homo-, bi- och transfobi
Idag uppmärksammar vi den internationella dagen mot homo-, bi- och transfobi. Det är en dag där vi vill lyfta fram och stå upp för allas rätt till att vara sig själva och leva i frihet från diskriminering och hat.
I Vansbro kommun ska alla känna sig trygga och välkomna - i skolan, på jobbet och i vardagen. Det arbetet pågår varje dag, men idag vill vi särskilt uppmärksamma vikten av respekt för varandra och allas lika värde!

Senast uppdaterad: 19 maj 2026
17
maj