E-faktura

För att göra hanteringen av leverantörsfakturor mer effektiv, snabbare och säkrare vill vi att alla fakturor till oss skickas som e-faktura. Vi hoppas att ni hjälper oss med det och själva vill dra nytta av e-fakturans fördelar. Följ anvisningarna nedan.

Observera att det handlar om Svefaktura och inte faktura per mejl eller PDF. Svefaktura kallas formatet som är standard för e-fakturor i Sverige. Vi har sett till att det finns enkla metoder och tjänster att tillgå för er, oavsett storlek på bolag eller tekniska förutsättningar. I upphandlingar kräver vi e-fakturor från våra leverantörer.

Lagkrav

Från den 1 april 2019 är det lag på att alla inköp i offentlig sektor ska faktureras med e-faktura.

Tänk på att ange referens

Observera att vi har referenskontroll och att en korrekt referens måste anges. Referensen får du av beställaren och den ska bestå av VK+åtta siffror, sammanskrivet och med bokstäverna i versaler, exempelvis: VK51801000

GLN och Peppol

Vårt GLN-nummer: 7362120002139

Vårt Peppol-id: 0088:7362120002139

Det är lätt att komma igång med e-fakturor. Börja med att snarast kontaka Inexchange på telefon 0500-44 63 60 (välj 1 för att komma direkt till en säljare), eller besök deras webbplats inexchange.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. för att få reda på hur ni enklast skickar e-fakturor till oss.

Inexchange har allt från webbregistrering av e-fakturor till lösningar för att skicka e-fakturor direkt från ert affärssystem.

Har ni redan en tjänst för att skicka e-fakturor kontaktar ni er befintliga operatör vid behov av hjälp.

Vi erbjuder er som inte har ett affärssystem eller bokföringsprogram att kostnadsfritt registrera 100 fakturor per år via vår fakturaportal.

På Inexchanges supportwebbplats hittar du all information du behöver för att komma igång med denna lösning.

Till fakturaportalen Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad: 7 september 2023